Het is 4 mei. Net als ieder jaar zal er weer een stille tocht zijn en zullen we daarna om 20:00 met zijn allen 2 minuten stil zijn. De Stille Tocht vertrekt om 19.15 uur vanaf het Monument voor Vrede en Gerechtigheid gelegen aan de Markt. Via de Hoofdstraat en de Beekstraat voert de tocht naar de begraafplaats aan de Tongerenseweg. Hier vindt de kranslegging plaats bij de graven van de geallieerden. De stichting Broken Wings plaatst voor deze gelegenheid foto’s bij de graven, zodat de gevallenen een gezicht krijgen. Daarna gaat de stoet naar het Sweerts de Landaspark voor de kranslegging bij het Bevrijdingsmonument. Na aankomst in het park zal twee minuten stilte in acht worden genomen, gevolgd door het Taptoe-signaal. Na de kransleggingen zullen verschillende aanwezigen nog wat zeggen. Ook jongeren zullen een bijdrage leveren. Onder begeleiding van de Koninklijke Harmonie zal het Wilhelmus gezongen worden. Gelijktijdig hijsen leden van de Scouting de driekleur in top. Daarna wordt de vlag halfstok gehangen.Belangstellenden kunnen zich aansluiten bij de tocht, dan wel rechtstreeks naar de begraafplaats of het park gaan. In het park zullen bankjes aanwezig zijn voor mensen die niet langere tijd kunnen staan.
04-05-2023